Debuten..

Blev inte den debut jag hade hoppats på igår.
 
Ludde kom redan 17.50 och hämtade mig fast vi skulle träffas vid Preem 18.10. Märkte direkt att han både var stressad och nervös, men det hör väl till Korpen. Vi blev ett gäng som åkte in och var väl framme vid 18.45. Kände direkt att det inte stod rätt till då jag fick ett par shorts av farsan som hade size XL, men shortsen gick knappt ner över låren. Det par skor jag använde visste jag redan tidigare att jag skulle få sjukt ont i fötterna av, då dem är en halv storlek för små. Alle blev tvungen att ställa sig i mål pga av att Löf jobbade eftermiddag så jag fick äran att börja värma han lite. Direkt jag kände på bollen var det en negativ tanke som susade genom huvudet. Suldragningen satt inte direkt, men skottet var på topp iaf. Efter en kvarts värmning var det då dags för avspark. Jag fick äran att börja centralt på mittfältet vilket skulle passa mig rätt bra. Laget vi mötte såg ut som ett riktigt b-lag, då en kille i stort sett kom in med en rånarluva och en annan spelade med en t-shirt som hade sett sina bättre dagar för ca ett decennium sen. Man ska ju aldrig döma fiolk från deras utseende för dem började mycket bättre än vad vi gjorde. Kände mig riktigt lost direkt, då jag var skeptisk till hur mycket jag skulle gå ner och möta backarna och hur mycket jag skulle följa med uppåt. Mitt första ingirpande blev iaf en klockren glidtackling som jag övervann bollen med. Resterande ingrepp är jag ej så nöjd med. Vi började med att ta ledningen, men sen tog de över det mesta av spelet och kvitterat blev det. Gick till pausvila med 1-1 och surrade om att minska glappet mellan lagdelarna och börja rulla bollen mycket mer, då Hellbom kanske inte är det bästa spelaren att ha som "target-player" med sin längd. Fick en känsla innan matchen att jag skulle orka mycket och kunna löpa på anfall, men ändå va snabbt hem. Efter två löpningar på anfall och ett vasst jobb hem så var det andnöd och syrgas hade vart till stor hjälp. Andra halvlek lyckades vi ta ledningen och sedan efter det tog vi över spelet mer. En rolig uincident var att vid 3-2 målet så sköt Axel bollen på domaren, som olyckligt styrde bollen i mål. Vi var rätt övertygade på att målet skulle bli bortdömt, men han pekade på mittpunkten och blåste för mål. Känns som att gubben måste vart hög som ett korthus, eller rätt lost. Vi lyckades till slut vinna med 4-2 och jag han med att dra på mig ett gult kort. Incidenten blev efter att det andra laget fick en kontring och en kille hade ren gata framåt, men jag lyckades dra tag i armen på han så han gjorde piruetter och kan säga att han inte blev glad. Det kändes inte helt onödigt iaf!

Efter matchen firade jag, Alle, Micke och Ergan vinsten med Burger King.

www.skkfk.tk

Big up!

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0