En vecka..

Då är det en veckas jobb kvar på denna arbetsplats. Känns väl lite knepigt nu faktiskt. Skönt att slippa behöva jobba hela uppsägningstiden faktiskt och tycker dem gör rätt i att skicka hem oss. Hur ska man styra upp allt sen efter de sex veckorna? Tid finns att fundera på iaf. Som sagt så unnade jag mig en välbehövlig extra lång helg som var nu.
 
I Fredags så hade jag lovat  farsan att hjälpa till och lägga ny isolering på farmor&farfars vind. Redan vid 09.00 skulle vi börja kriga, men vaknade inte för ens han ringde och väckte mig. Ingen skjuts fick jag heller, så bröt lagen lite när jag tog bilen hem dit. Faktiskt så idag är det tre veckor kvar tills jag är kababel att börja köra bil igen. Om jag längtar? OJA! Var faktiskt inte så krångligt att hålla på med isolering som jag trodde det skulle vara. Enda negativa var att det kliade konstant och gjorde ju inte bättre av att det var skapligt varmt ute. Höll på till typ 12.00 när vi insåg att isoleringen ej skulle räcka, så antar att vi får dit och kriga i helgen igen. Efter det följde jag med farmor och mina kusiner och badade. Kvällen resulterade i lite fest, men inget märkvärdigt.

I Lördags var det då dags för avslutningsmiddag med alla domare. Redan vid 15.30 kom Malmström och hämtade mig. Vi drog direkt till Köping för att hämta upp Näsan. Efter det drog vi till Arboga för att hämta Noord, för att sedan bege oss till Bill & Bob i Västerås. Vädret hade vi på vår sida iaf, så satt ute och käkade och drack några timmar. Betalade typ 150 kr för en hambugare som smakade skit. Massa jävla oliver och skit, vilket inte passar alls. Satt iaf där från 18.00 - 22.30 och efter det Mötte jag upp Alle och vi gick vidare till BMB. Väl där var det ungefär vi och 15 fulla tjejer som firade en möhippa. Efter lite om och men, så flaggade Alle för att det var skumparty (!) på Konrad, så fick följa med dit. Dawa chockade och dök upp och joinade oss det. Kan säga direkt att jag ångrade mig, då det var vi och 5 satanister där. Orkade inte gå vidare igen, så gjorde det bästa av situationen.
 
Kan bara säga till er som följer LOST, att sista dubbelavsnittet av säsongen (eller är det sista?) är GRYYYYMT. Om det är en säsong kvar, vem är då den andra Locke? Vad resulterar bomben i? Vad menade Jakob med "Dem kommer"? Hoppas svaren nu kommer om det är en säsong kvar.

Eventuellt en spännande fotbollsmatch imorgon om nu foten pallar. Fan inte rört mig på två veckor och börjar klättra på väggarna hemma faktiskt. Om en vecka ska jag springa ett löptest, där jag siktar att löpa över 3000m på 12min. Fast är bra skeptisk om foten ska palla faktiskt. Var ner och kickade lite boll igår med Selle, Ludde, CH och Alle, men gick knappt använda högerfoten, fast då var den ej tejpad. Så hoppas på under till imorgon.

Fick även reda på i Lördags att det blir lite fler lag i serien i år. Tilkommer till säsongen 09/10 är; Kungsör, Sala och Köping. Så i år blir det Hallsta, Köping, Skultuna, Sala, Kungsör, Hällefors, Örnen, GSK, Fellingsbro/Frövi och Nora. Lite kortare resor, men även lite mer "derbyn". Väl mött i sommar/höst.

Big up!

/ J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0