Framsteg!

Träningen igår gick bättre an vad jag hade trott att den skulle göra. Farsan blev så klart tvungen att tejpa foten. När han väl började, trodde jag aldrig han skulle sluta. Lager, på lager, på lager, på lager osv.  Kändes som att foten var i ett gips när han var färdig. Orörlig som jag kände mig, fick jag skjuts av min övningskörande-syster hem. Lite nervös blev hon, då det första hon gjorde var att få motorstopp. Sagt det förut och säger det igen - jag kommer bli den som får billigast körkort i vår släkt. Bror min är snart 25 och har knappt börjat övningsköra. Första gången höll han på att köra rakt in i Brandstationen. Han hade inte fattat vinkeln att vid en skarp kurva ska man släppta efter med händerna på ratten, men han höll kvar händerna i samma stabila grepp som innan och det var bara ett under att inte Brandstationen fick rycka ut på ett larm i deras egen station. Syster min kan väl inte bli mycket bättre, då hon kommer få det tufft med teorin. Det är ju inte direkt samma sak att kunna Sveriges huvudstad, mot att kunna massa datumzoner och annat skit. Inte för att skryta, men jag tog faktiskt bara en körlektion. Efter den fick jag höra "jag hoppas du inte har bokat uppkörningen, för du behöver minst ta 7-8 lektioner till". Fem dagar senare efter att ha kört åt fel håll i en rondell, mot vad uppkörningsmannen ville, hade jag kirrat mitt körkort. Allt annat klarade jag på första försöket och det kommer aldrig mina syskon göra...

Idag är det då dags för andra matchen i Korpen för mig. Det gick ganska bra på fotbollen efter löpningen igår, men skottet funkade inte så tror jag får agera playmaker idag faktiskt. www.skkfk.tk

Väntan har varit lång men nu är Ison & Fille äntligen tillbaka. Duon skivdebuterade i början av decenniet och har sedan dess turnerat flitigt runt hela landet, haft flera hitsinglar med topp-rotation på radio och TV, belönats med fina musikpriser som P3 Guld och nominerats till Grammis. Den nya singeln heter Jag skrattar idag och kommer att finnas med på den kommande fullängdaren För evigt, som blir gruppens fjärde album och deras första på tre år. Låten är producerad av Astma och beskrivs som en "självklar sommaranthem och startskottet på en mycket efterlängtad comeback från en av av Sveriges allra populäraste hiphopakter". Ison & Fille - Jag skrattar idag





Det är inte bara Ison & Fille som är aktuella med ny singel. Rapparna Eye N' I och Profilen i PH3 är även de tillbaka på nytt, denna gång i sällskap av de nytillkomna gruppmedlemmarna Nils Wallfält, Salem Al Fakir och Jacob Birgersson. Ett nytt album kommer till hösten, i dagsläget under arbetsnamnet Icke-abbonenternas Klubb. Detta blir den första fullängdaren från musikerna sedan 2005 års På väg till Planet Ph3, vilken bland annat bjöd på låtar som Samma takt med Papa Dee. PH3 - Telefon


Big up!

/ J


Kommentarer
Postat av: julia

duu, jag kommer fixa mitt förkort på nolltid säger jag bara. man kan inte alltid vara så självsäker. jag är faktiskt riktigt duktig, men det vågar du väl inte skriva här?

2009-05-31 @ 11:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0