Frustration..

Frustration är bara förnamnet. Efter jobbet igår hade vi möte med både A-kassan och Arbetsförmedlingen. Säger bara - vilket skit! Sjukt vilka regler som gäller. Efter 200 dagar sjunker det från 80% till 70% och det har man i 100 dagar. Sen i stort sett får man börja söka SOC. Ångrar mig djupt att jag inte gick och röstade, men istället låg jag hemma och var bakfull. Så det komer bli riktigt tufft att överleva och det är väl bara att satsa på ett pippitält ute vid Långsjön för att hålla ner kostnaderna. Efter mötena stressade jag sjukt mycket. Direkt när jag kom hem så begav jag mig till Apoteket för att inhandla tejp till min fot. Jag sprang i stort sett ner och även hem. Direkt när jag kom hem så gjorde jag mat och jag lovar att jag nästan gjorde pasta och köttfärssås på mindre än 12min. Foten blev nästa prio och tejpningen blev väl inte i närheten av bra, om man jämför mot när farsan tjepade. Det enda som likande var att färgen på foten blev vit. Hade precis bytt om när jag får ett sms;

Ludde Mob: Blir ingen match, den är inställd.

Blev så sjukt besviken, men jag var inte den enda. Selle satt också ombytt hemma, men det hindrade inte oss. Vi tjatade lite på Ludde och till slut gav han med sig, så vi begav oss ner till Ekängen för att lira lite. Tur var det att matchen blev inställd, då jag knappt kunde springa iaf. Märktes att efter träningen i Måndags så hade faktiskt foten svällt lite, så jag undrar om jag blir tvungen att vila ett tag till?

Med endast "tre" dagars arbete kvar och sju veckors betald hemmavistelse undrar jag fortfarande hur jag ska göra. Tänkte avnjuta tiden som jag går hemma med pröjs från företaget, men sen är det dags att styra något. Självklart kommer jag kolla jobb under tiden, men känns rätt dött om jag ska vara helt ärlig. Kanske dags att styra upp dem betygen man slarvade med i skolan. Istället för att gå på lektionerna, eller plugga till ett prov, tog man hellre första bästa buss hem - 11.15! Fast ångrar mig djupt att man inte skötte dem tre åren i skolan så mycket bättre, för dem är ändå språngbrädan i livet.

Idag är det en riktigt riktigt riktigt riktigt bra match på tv - Barcelona vs United. Tippar faktiskt på ett kryss, men United drar längsta strået sen.

Big up!

/ J


Kommentarer
Postat av: SE16

Kan inte annat än instämma i din syn på den svenska byrokratin.

Myndigheter är ett vidrigt jävla pack! Men stå på dig Jeppe! De är dina pengar och du ska ha varje liten skimrande krona som du plikttroget degat ut i alla år med tron på en trygg tillvaro i dagen lågkonjuktur.



Jobb finns! bara va jävligt slipad och vaken!

Ta hand om dig!

The Streets - Stay positive http://www.youtube.com/watch?v=5FKgBiFDe0o&feature=related

2009-06-02 @ 12:28:21
URL: http://qumran.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0