Har världens bästa högerfot..

Kunde knappt sitta vid datorn igår pga av smärtan i foten.

Det hela började i Onsdags då jag var med Sjukommaklubba FK och tränade lite nere vid Ekängen. Vi hade väl lirat i en timme och hade precis bytt plan. Jag och Brandt kom mot samma boll och gick in axel mot axel och precis i ögonblicket då jag satt till mina 81,5 kg muskler så trampade jag i en grop som var lika djup som Östersjön. Kände direkt att foten är helt trasig. Den smärtan som kommer direkt vid en stukad fot är fan helt sjuk. Eftersom dem skulle fortsätta lira fick jag sitta vid sidan och egentligen ska man lägga tryck på foten direkt, men det fick jag inte tillfälle att göra. Så när jag kom hem så la jag tryck på foten, sen kom morsan över med smärtstillande som jag knaprade duktigt. Kan säga att den natten sov jag ungefär en timme. Smärtan jag hade på natten går inte ens att beskriva. Hade jag haft en liter sprit hemma hade jag druckit den som vatten. Vaknade vid 01.30 av att svetten bara rann på mig, plus att hela sängen var i princip dyngsur. Det roliga var att dagen efter skulle jag iväg och klippa mig. Så morsan fick plocka upp mig och vi drog förbi Jocke och hämtade ett par kryckor. Gick väl rätt bra och kirrade lite slingor och klippte mig lite. Morsan fick agera privatchaffis och körde hem mig till dem, där jag somnade i soffan. Tanken var att jag egentligen skulle lirat andra matchen med Sjukommaklubba FK igår, men det gick ju definitivt inte, vilket var synd. Farsan hade till och med köpt ett par nya fotbollsskor till Korpen liksom. Fast det gjorde han bara för att han vill att jag ska börja lira i Sura. Det var 6:e gången jag stukade högerfoten, så ledbanden måste vara helt av fan. Så nu sitter man här helt rastlös och har ångest därför man inte jobbar, men det är ju ingen mening att kriga runt på en fot nere på jobbet, det hoppas jag dem fattar.



Vi ska ha typ triathlon imorgon med laget, men det kan ju jag glömma. Kvällen ska avslutas med grill och lite bärs, men får se hur sugnen jag är på det när man krigar runt med kryckor.

Nu ska jag ringa mor min och se om det blir någon remiss in till stan.

Big up!

/ J

Kommentarer
Postat av: Matte Glenn

töntigt att va hemma p.g.a. det där.. huhuuuuh

2009-05-15 @ 09:41:12
Postat av: Anonym

haha jävlar :p och så va du nykter igår nu hade du verkligen behövt drickat ;)

2009-05-16 @ 17:35:46
URL: http://madeleinejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0