"When i´m on the grind"

Blev ett litet nedköp igår och blev dessvärre ingen korpenmatch. Man jag blev en besviken för det, utan gav mig ut i spåret. Har börjat insett att det är fan hur svårt som helst att löpa utan musik. Det känns fan som att man flyger fram på vägarna med musik skrikandes i öronen och att allt blir mycket lättare. Kanske inte just steget som blir lättare, men just att psyket blir helt annorlunda. Tänkt bara att komma på en lång raksträcka och låten "On the grind" med Supersci börjar eller en fet houselåt.. Det blir sjukt mycket lättare och jag hoppas bara det inte är jag som känner så. Tycker även det blir lättare och delvis bekvämare om man löper med någon/några andra. Känns lite som att man sporrar varandra lite bättre och sen kan ju alltid någon leka "hare" och känns lite lättare att ta rygg på den personen. Sanningen att sen min mobil blev "snodd" i Sälen så har jag ej tillgång till något bärbart musikpaket och får därför lyssna på kvitter ifrån fåglarna. Brukar låna en Ipod av Ludde för att stärka självförtroendet, men inte ofta han är hemma när precis jag ska ut. Känner att det är dags att köpa en mp3 nu när man ändå löper 2-3 ggr extra utöver träningarna i veckan, för annars kommer det bli rätt jobbiga löpvändor. Just igår blev en vända helt utan musik. Körde min gamla "5kmsvända" som jag mätte upp när jag hade tillgång att köra bil helt lagligt. Igår hade jag en sånt grymt flyt att precis efter halva vägen så kom ju självklart regnet. Det negativa var att jag valde att löpa i en fleecetröja och ni kan ju själva dra slutsatsen av vad som händer när det kommer några liter vatten på just den. Tror jag vägde typ 4kg extra när jag klev innanför dörren. Efter hockeyn meckade jag ihop lite mat, sen var det givet för hockey och därefter fotboll. Första matchen var Ryssland mot Vitryssland och blev faktiskt en rätt så rolig tillställning. Var nog en rätt säker 1:a på oddset, men Vitryssland bjöd upp till match och var bara en målvaktstavla ifrån att få till en förlängning. Efter det var det dags för nästa kvart som var mellan Finland och USA. En lite roligare match på pappret och det var Finland som startade bäst och rättvist tog ledningen. Efter spel i 5-3 så kvitterade USA och efter det tappade Finland matchen helt och låg under med 1-3 efter onödiga utvisningar. Finland fick in en reducering, men 2-3 blev slutresultatet. Tredje matchen för dagen blev CL-semin mellan Chelsea och Barcelona. Halvseg match som bjöd på ett riktigt konstmål av Essien. 1-0 skulle ta Chelsea till finalen, men med Barcas första skott på mål (!) i den 92:a minuten, så kvitterade Iniesta till 1-1. Två matcher som slutat oavgjort, men Barca har gjort mest mål på bortaplan, så nu är det United vs. Barcelona i finalen.

Idag har vi då årets andra seriösa träning. Bålstyrka står på pappret så jag gissar på ett det kan bli rätt jobbigt, men får se på den ljusa sidan att det blir en fet fotbollsmatch som avslutning. På musikfronten så stod det rätt still igår, men bjuder på en fet låt från Stors album som nyligen släpptes.

Stor - Lilla shorty




Big up!

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0