Välförtjänad brondsmedalj..

I Lördags drabbade då jag och Alle samman i en fet dubbelmatch mot Adam och Ludde. Vi hade mötts två matcher innan och det stod 1-1 i matcher. Ludde gick direkt ut och beskrev att han var ett fenomen på tennis och kunde i stort sett spela med förbundna ögon. Vi kom en kvart försent och fick därför korta ner uppvärmningen. Kände direkt att det var min match då jag fick in "Federer-slagen" dirr. Jag fick äran att börja serva och inledde första gemet med 4 dubbelfel och började känna oro. Ryckte upp mig och vi lyckades vinna första set med 6-2. Till andra set gick vi nog ut med "en skridsko" och fick torsk med hela 6-0. Tredje set började inte bra då vi kom i en underläge med 3-0 direkt. Vi knöt nävarna och vann till slut med 7-5. Rätt dyster stämning i bilen på väg hem. Efter det stack jag och Alle och köpte käk för att sedan dra hem och grilla hos hans morsa. Vi satt där några timar innan vi begav oss hem till Krille för att fortsätta förtärandet av alkohol. En ständig line som någon sa var "skojaru eller".

Igår var jag allmänt sliten och sov till typ 15.00. Drog efter det hem till morsan och farsan för att ta del av matchen om bronset. Tyckte Sverige bjöd upp till rätt så bra spel mot ett sargat USA. Liv intog position mellan stolparna sedan Jonas Gustavsson åkt hem pga sjukdom i familjen. Han gjorde det med succé och påstod att det var en av hans bättre landskamper. Mest produktiva linen var den med Mårtensson, Weinhandl och Loui Eriksson som låg bakom alla tre mål om jag inte minns fel. Efter det blev det full taggning för VM-final. Blev inte alltför lyckat för jag somnade efter två perioder, men lyckades vakna 02.30 och blev tvungen att kika text-tv som vem vann. So gratz Russia!

Idag gör jag då äntligen debut i Korpen. Ska joina Luddes och deras lag Sjukommaklubba FK (www.skkfk.tk) eftersom att det fattas folk. Ska bli riktigt skoj att äntligen få lira lite "seriös" fotboll och det lär bli syrgas redan efter några minuters spel.

Big up!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0