Work..

Nu sitter man ändå på jobbet med en fot som ser ut och ha blivit injicerad med helium. Kan någorlunda gå på foten nu, men ej någon plågande smärta längre. Läkaren sa att de kunde ta 2-8 veckor innan svullnaden har lagt sig och det är helt läkt. Så det känns ju rätt motvilligt att ligga hemma och kolla på tv när resten av laget löper arslet av sig i Hallsta. Tänkte iaf försöka vila 2 veckor från träning, så man inte gör något förhastat och ev missar Ölcupen.

I Fredags satt jag och Alle hemma hos mig och kollade på tv. Alle var festsugen och började pimpla lite bärs och till slut så blev han lite väl dykig. Han drog iaf in till stan så jag och Ludde körde in han till stan ( jag körde naturligtvis inte) och därefter drog jag hem och sov. Vaknade vid 12.00 i Lördags och drog hem till morsan för att låna en cykel. Häggis kom senare över och vi taggade till Tobbe för att senare bege oss till Camping. Meningen var att vi skulle ha en liten "kick-off" innan hockeysäsongen och köra en liten tävling. Vi blev iaf uppdelade i 4st olika lag. I mitt lag blev vi jag, Koffe, Ludde, Icko och Björn. Första uppgiften blev att vi skulle bege oss till tee vid 4:an och där var uppgiften att bygga en bår och bära en person till hopptornet i Camping. Icko var den som fick agera skadad och blev buren och vi resterande hjälptes åt av att bära, eller jag fick använda min cykel när alla andra sprang. Nästa uppgift var att en skulle hoppa från 5:an och efter det fick man en ny uppgift. Det var två uppgifter i den och den ena var att man skulle fota minst 18 av 20 saker som var uppradade på en lista vi fick. Andra uppgiften var stadsorientering som Björn och Koffe tog hand om. Sakerna som var med på listan var typ ko, häst, fotboll, brygga, båt, katt, parabol, sandlåda, gräslök, tunnel, Volvo, Saab. En lite rolig grej var att man skulle fota 5st tjejstjärtar. Vi hade turen att det var hästtävling vid ridhuset så jag intog bästa position vid staketet och satte på mig "Bingo-brillorna" och zoomade så mycket det gick. Kände mig lite väl strange och kände att man drog till sig lite knepiga blickar. Vi klarade av våra föremål och drog till stället där vi hade bestämt vi skulle samlas på när vi hade klarat uppgiften. Vi satt där i ungefär i en timme då inte Björn ens hade dykt upp. Till slut kom han och han hade snurrat runt vid Långsjön. Vi hade kommit bra långt efter alla andra så vi begav oss till nästa uppgift. Var en liten uppgift där man skulle finna en mening med hjälp av ett visst antal bokstäver och när man hade listat ut det skulle det stå "fiska vid bruks". Så vi begav oss dit och försökte fiska, men gick inge vidare. Efter ett tag kom Raffe på att vi låg sist och att vi hade fuskat lite, så vi blev borttagna ur tävlingen. Tyckte ändå vi bjöd upp till en bra match, men tappade på lite olika individuella misstag. Hela spektaklet tog iaf runt 4h och när dem hade gått så stod Lindsbergs lag som segarare, GRATTIS! Kvällen avlsutades med grill och alkohol hos Raffe, för att sedan bege oss in till BMB. En riktigt rolig och uppskattad dag!

Igår var man inte för pigg, men jag, Jocke & Alle fettade i oss lite bakismat (2ggr till och med!) sen gjorde jag inte mycket mer. Tänkte försöka jobba in 8h på tre dagar så man kan vara ledig både Torsdag och Fredag. Frågan är ju om man orkar? Visar sig.

Big up!

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0